Direktlänk till inlägg 2 oktober 2014

Mina tankar om grupparbete.

Av Tina Bagherzadeh - 2 oktober 2014 11:30

Idag ska jag skriva lite om mina tankar och åsiker kring grupparbete. Jag anser personligen att arbeta i grupp i skolan, kan vara bra och mindre bra beroende på vilket skolämne eller vilken uppgift det är. Till exempel så kan jag tycka att det kan vara jobbigt att arbeta i grupp när det gäller en skriv uppgift i Svenskan, då grammatiken och sättet man skriver på är viktigt. Det kan vara svårt att samarbeta när båda siktar på ett så bra betyg som möjligt men som samtidigt har olika åsikter. I ämnen och uppgifter där man ska diskutera och fundera över varandras åsikter så tycker jag att grupparbete fungerar jättebra. Som ett exempel så tycker jag att man lär sig mycket mer när man diskuterar med andra och får se hur de tycker och tänker när man arbetar i grupp på No:n. Jag tror att vissa lärare ger en grupparbete då det är väldigt viktigt att kunna samarbeta, man måste lära sig lyssna och kommunciera med varandra på ett bra sätt och försöka kompromissa. 

Det här var lite kort om mina åsikter runt grupparbete i skolan, hoppas att ni tyckte det var intressant!

Hejdå!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Bagherzadeh - 27 november 2014 14:54

I detta i inlägg så ska jag skriva och berätta lite om en person som jag alltid har sett upp till, nämligen min kusin Kamilia. Som liten försöker man alltid hitta någon att se upp till eller att vara som, någon man kan ’’härma’&rsqu...

Av Tina Bagherzadeh - 1 oktober 2014 19:03

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Tina och jag är 15 år gammal, det är jag som kommer att driva denna blogg. Nu ska jag berätta lite om mig själv och om vad bloggen kommer att handla om. Jag bor med min familj på fem, i en lagom stor vill...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards