Direktlänk till inlägg 1 oktober 2014

Välkommen!

Av Tina Bagherzadeh - 1 oktober 2014 19:03

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Tina och jag är 15 år gammal, det är jag som kommer att driva denna blogg. Nu ska jag berätta lite om mig själv och om vad bloggen kommer att handla om.

Jag bor med min familj på fem, i en lagom stor villa norr om Stockholm. Min familj består av min mamma, pappa, storasyster och min hund Dimitri. Mina föräldrar kommer ursprungligen ifrån Iran men de har bott här i Sverige i över 25 år. Jag är själv född och uppvuxen i Sverige men jag pratar flytande persiska och jag har gått på hemspråk i ungefär nästan hela min skolgång. Mina föräldrar har alltid försökt balansera den svenska kulturen med den gamla persiska kulturen som de själva blev uppväxta med, så man kan säga att jag helt enkelt har fått de bästa av två världar. Vi firar både julafton och påsk samtidigt som vi även firar Eid och Nouroz. På fritiden umgås jag mestadels med min familj och vänner, jag lyssnar också mycket på musik. Musik är en stor del av mitt liv då jag har gått i musiklass sedan jag gick i 4:an. Mitt intresse för musiken var som störst då och har med åren tyvärr svagnat lite, men för att vara helt ärlig så skulle det kännas oerhört konstigt och tomt att gå en hel vecka utan att sjunga i kanon eller att läsa i noter. Det är dock en tanke som jag måste vänja mig vid då detta är mitt sista år i musiklass, jag börjar ju nämligen i gymnasium nästa år och jag kommer troligtvis inte att välja en musiklinje. Jag är inte så säker på vilken linje jag faktiskt vill välja men jag vet att jag vill plugga någonting som har med So och Svenska att göra. Psykologi och människans beteende är också något som intresserar mig, men samtidigt så har jag alltid velat jobba som en advokat. Som ni kanske märker så är jag själv rätt så osäker på vilken linje jag vill välja, och vilken skola jag vill gå i har jag ingen aning om. 

Nu vet ni lite om mig och om mina tankar! Hoppas att ni kommer vilja fortsätta läsa i min blogg, då jag ska försöka uppdatera så mycket som möjligt.
Ha en trevlig fortsatt kväll!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Bagherzadeh - 27 november 2014 14:54

I detta i inlägg så ska jag skriva och berätta lite om en person som jag alltid har sett upp till, nämligen min kusin Kamilia. Som liten försöker man alltid hitta någon att se upp till eller att vara som, någon man kan ’’härma’&rsqu...

Av Tina Bagherzadeh - 2 oktober 2014 11:30

Idag ska jag skriva lite om mina tankar och åsiker kring grupparbete. Jag anser personligen att arbeta i grupp i skolan, kan vara bra och mindre bra beroende på vilket skolämne eller vilken uppgift det är. Till exempel så kan jag tycka att det kan va...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards